Bine ati venit pe blogul meu.

-------------------------------------------

воскресенье, 9 мая 2010 г.

INTRODUCEREA DIFERITELOR TIPURI DE DATE



Pentru a crea o foaie de calcul care sa poat fi utilizata trebuie sa introducem date in celula din interiorul ei. Tipurile de date care le putem introduce sunt: text, cifere, data (calendaristica), ora, formule, ffunctii. Textul este o combinatie de litere, cifre si spatii. In configuratia prestabilita, textul este aliniat automat la stanga, in interiorul celulei. Pentru a introduce textul intr-o celula:- se face clic pe celula in care dorim sa introducem textul- se introduce textul iar pe masura ce scriem textul apare in celula si pe bara de frmule- se apasa tasta Enter ; textul introdus va aparea in celula, aliniat la stanga; in cazul in care am facut o greseala si dorim sa o renuntam la datele introduse se apasa tasta Esc; datele introduse pot fi identificate pe baza Capetelor de coloane apar in partea superioara a foii de calcul, sub titlu. Capetele randurilor sunt plasate in partea stanga a foii de calcul, de regula in coloana A. Ccapetele coloanelor arata semnificatia numerelor cuprinse in fiecare coloana. De regula, etichetelecoloanelor indica perioadele de timp asa cum sunt ani, luni, zile. Capetele randurilor arata ce reprezinta numerele din fiecare rand. De regula capetele randurilor contin diverse categorii de date, cum ar fi denumirile produselor, numele angajatilor sau incasarile si cheltuielile din buget. Cand se introduce textul unui cap de coloana se apasa tasta Tab in locul tastei Enter pentru a trece de la o celula la alta.
Cand se introduce textul pentru capetele randurilor se foloseste in schimb tasta cu sageata indreptata in jos. De asemenea utilizatorul poate folosi diferite comentarii care se pot introduce intr-o celula in care sa fie incluse informatii detaliate despre datele dintr-o foaie de calcul. In cazul in care utilizatorul doreste sa adauge un comentariu la o celula aceasta se face in felul urmator:- se selecteaza celula in care dorim saintroducem comentariul- se deschide meniul Insert si se selecteaza Comment sau se face clic pe butonul New Comment de pe bara cu instrumente Reviewing- se introduce comentariul- se face clic in afara celulei, in coltul din dreapta sus al celulei va aparea un triunghi rosu care indica faptul ca celula are in componenta sa un comentariu; pentru a citi ulterior comentariile, se plaseaza indicatorul mouse-ului pe celula care are un punct rosu in coltul din dreapta sus. Excel va afisa comentariul.Pentru a edita un comentariu, se selecteaza celula care il contine si apoi se foloseste comanda Insert, EditComment. Se efectueaza modificarile, apoi se face clic in afara celulei pentru a le salva. Pentru a sterge un comentariu se face clic pe celula, se selecteaza Edit, Clear apoi se selecteaza Comments. Numerele pe care utilizatorul le va introduce opt contine caractere numerice 0-9 si urmatoarele catactere speciale :+,-,/,.,( ),$,%. Acest lucru inseamna ca putem introduce virgule, puncte zecimale, semnul dolarului, procent si paranteze, impreuna cu valori pe care le introducem. Pentru a introduce un numar:- se face clic pe celula in care dorim sa introducem numarul;- se introduce numarul; pentru a introduce un numar negativ, se plaseaza in fata acestui semn minus, sau se trece aaceasta intre paranteze. Pentru a introduce o fractie, se plaseaza inaintea acesteia cifra 0, de exemplu 01/2, in caz contrar Excel va considera intrarea ca pe o data calendaristica;- se apasa tasta Enter, iar numarul introdus va aparea in celula aliniat la dreaptaPentru a introduce data sau ora , se vor efectua urmatorii pasi :- se face clic pe celula in care dorim sa introducem data sau ora- se scrie data sau ora folosind formatul pe care dorim pentru afisarea lor ; se pot folosi liniute de unire sau bare la introducerea datei- se apasa tasta Enter ; daca Excel recunoaste intrarea ca fiind o data sau o ora aceasta va aparea aliniata la dreapta in celula ; dar in cazul in care Excel nu o recunoaste, ea va fi tratata ca text si va fi aliniata la stanga Pentru a vedea cum lucreaza functia Auto –Format , se vor efectua urmatorii pasii :- se scrie de exemplu England intr-o celula si se apasa tasta cu sageata in jos pentru a trece la celula urmatoare , se scrie Spain si apoi se apasa din nou tasta cu sageata in jos apoi se scrie Italy si se apasa tasta cu sageata - se scrie din nou e iar in celula va aparea England, se apasa Enter pentru a accepta intrarea in acelasi mod se face si cu Spain sau Italy - pentru a vedea o lista cu intrarile din AutoComplete se face clic pe butonul din dreapta pe urmatoarea celula si se selecteaza Pick From List din meniul de comenzi rapide ;Execel va arata lista de intrari PickLista in ordine alfabetica, creata in mod automat in bara cuvintelor pe care le-am introdus in coloana- se face clic pe cuvantul din PickList pt a-l insera in celula selectata.

Комментариев нет:

Отправить комментарий